Direktlänk till inlägg 7 oktober 2010

Torsdag 7 oktober 2010 - ösregn hela dagen

Av Christina - 7 oktober 2010 21:46

   Jösses vilken regnig dag. Det började stänka under vår morgonrunda sådär vid 6,30, men vad gör väl det? När vi gick med Arvid till skolan ösregnade det verkligen! Arvid fick hålla i mig för första gången under en längre bit och det klarade han galant. Tror att han växte en meter av stolthet och hela vägen hade han ett nöjt leende på läpparna.

 

Idag kom ingen Elin och tog ut mig på lunchen, hon har hundledigt på torsdagar, så matte kom och promenerade med mig. Vi passerade inspelningsplatsen för Hollywoodversionen av "Män som hatar kvinnor" och nu håller de på och plockar ner alla kulisser. Tänk att en sån storfilm spelas in här i mina kvarter! Igår stod Daniel Craig här i gathörnet och idag går vi här. Så kan det vara när man jobbar i stan  

I tisdags hade vi ledigt och det blev en härlig skogstur då igen. Nu packade vi med oss lite fika - nybakt sockerkaka, saft och vatten till mig. Jag blir så himla törstig och tar mig gärna en slurk ur diken som jag passerar men min matte vill inte riktigt det. "Lortvatten" muttrar hon och drar iväg med mig...

  

Det är toppen att få lite vatten serverat på promenaden!

 

Jag gjorde några av mina vanliga race och matte övade inkallning på mig emellanåt. Det går ju jättebra när det inte är några andra i närheten. Men det räcker tydligen inte... Och jag kan berätta att sockerkaka är jättegott!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 18 januari 2011 15:02

Det har varit en tuff vecka för Moltas. Han har varit helt slut på kvällarna och det var nog skönt när helgen kom och han fick lite vila. Han är ju inte direkt morgonpigg så han uppskattar verkligen att få sova längre än till 7  . På dagis går det ...

Av Christina - 10 januari 2011 14:27

Bloggandet som försvann kanske man skulle kunna kalla det också, men nu tar jag nya tag. Har en trött Moltas intill mig nu. Han har varit på dagis idag och det tar på krafterna minsann. Detta var inskolning nr 2 och imorgon nr 3. Vi har ökat på tiden...

Av Christina - 8 december 2010 09:39

För någon vecka sen kom Elin och berättade att hon snart inte kan ta ut Moltas på dagarna längre... Hon har fått en praktikplats som hon snart börjar på. Visst visste vi om att den här dagen skulle komma men det har ju varit så bra nu när hon har var...

Av Christina - 23 november 2010 09:41

Jahapp, så var första kursen avklarad med diplom och allt. Roligt & väldigt givande har det varit och nu är vi i full gång med att planera för nya kurser efter nyår. Jaktlydnad & luktdiskriminering låter ju helt klart som något för oss!   Tänk...

Av Christina - 7 november 2010 13:03

Att Moltas är duktig på viltspår har jag ju sett men att han skulle vara en sån mästare på inkallning hade jag aldrig trott.   Det var på kursen i tisdagskväll som vi skulle öva på inkallning i lina. Alla hundar hade sele på sig och så fick vi l...

Ovido - Quiz & Flashcards