Direktlänk till inlägg 26 september 2010

Söndag 26 september 2010 - dagens hjälte fyller 1 år!

Av Christina - 26 september 2010 20:23

Vad är det för dag? Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag för det är Moltas födelsedag hurra hurra hurra!

Fast någe vidare firande har det inte varit måste jag säga. En härlig söndag bara när alla har varit hemma och grejat med lite av varje. Husse lägger tak på uthuset, matte städar och barnen leker med lite av varje. Jag har fått smak för Ellas gosedjur och allt som oftast hittar jag något att bära på fast jag inte får…

  

 

Ella har mig som gosedjur och det är helt ok. Idag konstaterade hon att vi har lika stora fötter hon och jag!

     

Matte & jag stack iväg på en promenad och nu har hon i alla fall kommit till skott och satt fast en kompass på sin jacka så hon har lite koll på var hon är. Vi brukar bara gå rätt upp i skogen här och följa någon stig för att se vart vi hamnar. Idag trodde hon att hon visste var vi skulle komma fram men ack nej. Skogen blev vildare och stigen blötare för att helt plötsligt övergå i kalhygge. Vi hade ingen som helst aning om var vi var. En timme knatade vi på innan det var dags att vända. Plötsligt kände jag hur matte var osäker på vilken väg vi kommit… hon var helt lost. Det gick stigar åt olika håll och hon lät då mig bestämma vart vi skulle gå. Jag hade nosen i backen hela tiden och satte fart, kände ingen som helst tvekan om var vi gått. Man är väl springer! Min matte tycker dessutom att jag är dagens hjälte som forslade hem oss så fint utan minsta tvekan. Och värre födelsedag än så kan man ju ha!

 

 

 

Som katt & hund!

Några riktiga vänner kommer vi nog inte bli men han är helt ok den där Pirre.

  

 
 
Ingen bild

Mazy

26 september 2010 21:56

Hej Moltas! Här kommer lite sena kvällsgrattisar på 1-års dagen av syrran! Jätteskoj att följa dig på dina äventyr och det låter som att du har haft en riktigt bra födelsedag! Min födelsedag har varit jätte bra, massa presenter och annat skoj jag gillar :) grattis & puss på nosen önskar syster "Mazy" Barecho Amaze Me.

Christina

27 september 2010 17:41

Hej syrran!
Vad kul att höra av dig och stort GRATTIS själv! Det vore ju himla kul att få höra lite mer om hur du har det och vad du gjort under ditt första år.
Puss puss!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 18 januari 2011 15:02

Det har varit en tuff vecka för Moltas. Han har varit helt slut på kvällarna och det var nog skönt när helgen kom och han fick lite vila. Han är ju inte direkt morgonpigg så han uppskattar verkligen att få sova längre än till 7  . På dagis går det ...

Av Christina - 10 januari 2011 14:27

Bloggandet som försvann kanske man skulle kunna kalla det också, men nu tar jag nya tag. Har en trött Moltas intill mig nu. Han har varit på dagis idag och det tar på krafterna minsann. Detta var inskolning nr 2 och imorgon nr 3. Vi har ökat på tiden...

Av Christina - 8 december 2010 09:39

För någon vecka sen kom Elin och berättade att hon snart inte kan ta ut Moltas på dagarna längre... Hon har fått en praktikplats som hon snart börjar på. Visst visste vi om att den här dagen skulle komma men det har ju varit så bra nu när hon har var...

Av Christina - 23 november 2010 09:41

Jahapp, så var första kursen avklarad med diplom och allt. Roligt & väldigt givande har det varit och nu är vi i full gång med att planera för nya kurser efter nyår. Jaktlydnad & luktdiskriminering låter ju helt klart som något för oss!   Tänk...

Av Christina - 7 november 2010 13:03

Att Moltas är duktig på viltspår har jag ju sett men att han skulle vara en sån mästare på inkallning hade jag aldrig trott.   Det var på kursen i tisdagskväll som vi skulle öva på inkallning i lina. Alla hundar hade sele på sig och så fick vi l...

Ovido - Quiz & Flashcards