Direktlänk till inlägg 27 september 2010

Måndag 27 september 2010 - första dagen på jobbet

Av Christina - 27 september 2010 17:55

   Jaha, så har man börjat jobba då. Det var första riktiga dagen på jobbet idag. Tänk så många det är som gillar mig! Skulle vilja påstå att alla som träffat mig tycker om mig.

 Matte var jätteduktig i morse och prick kl. 6 gick vi ut och då var det fortfarande mörkt. Vi var ute en timme och när vi kom hem kände jag i luften att det var en speciell dag och det gjorde mig så uppspelt. Kunde inte ens äta frukost utan flängde mest omkring härhemma. På tåget var det flera hundar och det var precis hur jobbigt som helst att sitta stilla. Jag låg på golvet och försökte åla mig fram till dem utan framgång. Hm.

Matte åt lunch tillsammans med mig och då passade jag på att äta min frukost som hon tagit med i en matlåda. Sen gick vi ut en sväng och jag fick en ny kompis, en liten vit spets som var 7 månader.  Den jobbar också på stan. Nu är ju inte en trottoar i stan den bästa platsen att leka på men det var ändå kul att träffas och vi hann leka lite grann i alla fall. Träffade en 5-årig springerhane i morse, han jobbar på jordbruksverket så vi kanske ses igen någon morgon.  Han var inte så leksugen men verkade helt ok ändå.

När vi skulle åka hem passade jag på att lyfta på benet för första gången! Matte gurglade till av lycka men jag kände mest att om man har ett jobb så är man ju storJ

Väl hemma blev det en stunds fotboll i trädgården och det är så skönt att få springa omkring i full fart. Nu väntar middag och kvällspromenad och sen en god natts sömn. I morgon är vi lediga och jag tror skogsutflykt och svampplockning står på schemat!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 18 januari 2011 15:02

Det har varit en tuff vecka för Moltas. Han har varit helt slut på kvällarna och det var nog skönt när helgen kom och han fick lite vila. Han är ju inte direkt morgonpigg så han uppskattar verkligen att få sova längre än till 7  . På dagis går det ...

Av Christina - 10 januari 2011 14:27

Bloggandet som försvann kanske man skulle kunna kalla det också, men nu tar jag nya tag. Har en trött Moltas intill mig nu. Han har varit på dagis idag och det tar på krafterna minsann. Detta var inskolning nr 2 och imorgon nr 3. Vi har ökat på tiden...

Av Christina - 8 december 2010 09:39

För någon vecka sen kom Elin och berättade att hon snart inte kan ta ut Moltas på dagarna längre... Hon har fått en praktikplats som hon snart börjar på. Visst visste vi om att den här dagen skulle komma men det har ju varit så bra nu när hon har var...

Av Christina - 23 november 2010 09:41

Jahapp, så var första kursen avklarad med diplom och allt. Roligt & väldigt givande har det varit och nu är vi i full gång med att planera för nya kurser efter nyår. Jaktlydnad & luktdiskriminering låter ju helt klart som något för oss!   Tänk...

Av Christina - 7 november 2010 13:03

Att Moltas är duktig på viltspår har jag ju sett men att han skulle vara en sån mästare på inkallning hade jag aldrig trott.   Det var på kursen i tisdagskväll som vi skulle öva på inkallning i lina. Alla hundar hade sele på sig och så fick vi l...

Ovido - Quiz & Flashcards