Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Christina - 7 oktober 2010 21:46

   Jösses vilken regnig dag. Det började stänka under vår morgonrunda sådär vid 6,30, men vad gör väl det? När vi gick med Arvid till skolan ösregnade det verkligen! Arvid fick hålla i mig för första gången under en längre bit och det klarade han galant. Tror att han växte en meter av stolthet och hela vägen hade han ett nöjt leende på läpparna.

 

Idag kom ingen Elin och tog ut mig på lunchen, hon har hundledigt på torsdagar, så matte kom och promenerade med mig. Vi passerade inspelningsplatsen för Hollywoodversionen av "Män som hatar kvinnor" och nu håller de på och plockar ner alla kulisser. Tänk att en sån storfilm spelas in här i mina kvarter! Igår stod Daniel Craig här i gathörnet och idag går vi här. Så kan det vara när man jobbar i stan  

I tisdags hade vi ledigt och det blev en härlig skogstur då igen. Nu packade vi med oss lite fika - nybakt sockerkaka, saft och vatten till mig. Jag blir så himla törstig och tar mig gärna en slurk ur diken som jag passerar men min matte vill inte riktigt det. "Lortvatten" muttrar hon och drar iväg med mig...

  

Det är toppen att få lite vatten serverat på promenaden!

 

Jag gjorde några av mina vanliga race och matte övade inkallning på mig emellanåt. Det går ju jättebra när det inte är några andra i närheten. Men det räcker tydligen inte... Och jag kan berätta att sockerkaka är jättegott!!!

Ovido - Quiz & Flashcards