Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Tisdag 21 september - Premiär på tåget

Av Christina - 24 september 2010 12:57

Har sovit bättre i natt och när det blir dags för morgonpromenad strax efter 6 är jag på strålande humör! Inte gör det nåt att det ösregnar ute. Vi är ute en timme och möter inte en enda hund! Vad är det med alla idag? Får frukost när jag kommer hem och äter synnerligen lugnt och sansat. Får hålla till i hallen tills jag torkat någorlunda men matte håller mig sällskap och läser tidningen. Nu börjar de andra vakna till också och det står inte på förrän vi är ute igen och på väg till skolan med Arvid. Träffar 10-årige Charlie på skolgården, en Berner Sennen.

 

Lattjar lite med Ella när vi kommer hem, hon gömmer mitt ben och min knut under filten i bädden och jag letar på dem. Sen blir det lugnt en stund och jag passar på att tupplura lite.

Efter en stund tar vi en promenad bort till tågstationen och döm om min förvåning när jag inser att vi faktiskt ska åka med! Det är ju inte bara vi på tåget och visst är det lite konstigt att jag inte får hälsa på ALLA andra men det ska tydligen vara så. När vi gått av tåget är det så många människor runt omkring oss så jag blir alldeles snurrig och stressig. Vet inte riktigt vart vi ska men känner att det är bäst att vara först och dra iväg med oss framåt framåt! Vi går en liten sväng innan vi återvänder till tåget och åker hemåt igen. Sitter fint på golvet intill matte & Ella och tycker att det är rätt skönt när vi kliver av i Storvreta igen. Går sakta hemåt i regnet, lite för sakta om jag får tycka…

På eftermiddagen går vi ut i trädgården och busar med bollen. Det härligt att få springa lös och bara rusa runt bland träd och rabatter. Kommer visst över på granntomten ibland men återvänder när de ropar på mig.

Framåt kvällen tar vi bilen in till stan och släpper av Arvid vid musikskolan. Jag får promenera längs Fyrisån med Ella och matte och nu är det så där mycket folk omkring oss igen och då känner jag hur bråttom jag får. Träffar några hundar men många får inte stanna och morsa på mig, konstigt.

Strax före kl. 19 ska vi iväg igen och den här gången åker vi till veterinären. Jag ska få min 1-årsvaccination. Matte berättar att jag är lös i magen och veterinären känner igenom hela mig och tycker att jag är så fin. Det här med magen kanske bara har med omställningen att göra tror de.

 På kvällen är jag trött, trött, trött. Vi går ut en sväng till innan det äntligen blir dags att gå upp och sova för natten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 18 januari 2011 15:02

Det har varit en tuff vecka för Moltas. Han har varit helt slut på kvällarna och det var nog skönt när helgen kom och han fick lite vila. Han är ju inte direkt morgonpigg så han uppskattar verkligen att få sova längre än till 7  . På dagis går det ...

Av Christina - 10 januari 2011 14:27

Bloggandet som försvann kanske man skulle kunna kalla det också, men nu tar jag nya tag. Har en trött Moltas intill mig nu. Han har varit på dagis idag och det tar på krafterna minsann. Detta var inskolning nr 2 och imorgon nr 3. Vi har ökat på tiden...

Av Christina - 8 december 2010 09:39

För någon vecka sen kom Elin och berättade att hon snart inte kan ta ut Moltas på dagarna längre... Hon har fått en praktikplats som hon snart börjar på. Visst visste vi om att den här dagen skulle komma men det har ju varit så bra nu när hon har var...

Av Christina - 23 november 2010 09:41

Jahapp, så var första kursen avklarad med diplom och allt. Roligt & väldigt givande har det varit och nu är vi i full gång med att planera för nya kurser efter nyår. Jaktlydnad & luktdiskriminering låter ju helt klart som något för oss!   Tänk...

Av Christina - 7 november 2010 13:03

Att Moltas är duktig på viltspår har jag ju sett men att han skulle vara en sån mästare på inkallning hade jag aldrig trott.   Det var på kursen i tisdagskväll som vi skulle öva på inkallning i lina. Alla hundar hade sele på sig och så fick vi l...

Ovido - Quiz & Flashcards